سازمان هواشناسی کشور
اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان
احداث ایستگاه هواشناسی دلگان بر ریل پیشرفت

احداث ایستگاه هواشناسی دلگان بر ریل پیشرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان طی دیدار مدیر کل هواشناسی با فرماندار دلگان محسن حیدری افزود: شهرستان دلگان یکی از گرم ترین شهرستان های استان که در ۱۵۵ روز در سال دمای بالای ۴۰ درجه را دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد حداکثر بارش دلگان در سال ۱۳۹۱ ؛ ۶۵ میلی متر باران در روز بوده و حداکثر دمای ثبت شده در شهرستان دلگان به بیشنه ۵۱ درجه سانتی گراد در سال ۹۵ رسیده است. مجموعه بارش شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان ماه آبان ۳۳ میلی متر و میزان بارش باران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تاریخ مشابه ۳۵/۵ میلی متر بوده که نسبت بلند مدت تاریخ مذکور ۳۷/۲ می باشد و نسبت سال گذشته ۷درصد کاهش بارندگی و بارندگی بلند مدت ۱۱ درصد کاهش بارندگی را در شهرستان نشان میده.

وی در ادامه گفت: در شهرستان دلگان با ۶ ایستگاه بارنسنجی و یک ایستگاه خودکار هواشناسی که محل آن همین پروژه در حال ساخت ایستگاه هواشناسی می‌باشد که به صورت مستمر هوای شهرستان پایش می کنند. که به علت کم بودن ایستگاه های هواشناسی خود باعث خلا در پیش‌بینی های دقیق در منطقه می شود.

وی در ادامه افزود: که ایستگاه دلگان با پیشرفت رو به جلو در حال احداث است و تلاش هرچه تمام تر اداره کل برای تکمیل این پروژه و افتتاح  هر چه سریعتر این طرح را خاطرنشان کرد.

فرماندار دلگان در ادامه (بهزاد بامری) ضمن خیرمقدم به مدیر کل و همراهان ایشان گفت: امروزه نقش هواشناسی در حوزه های مختلف فعالیتهای اقتصادی و زیر بنایی بر کسی پوشیده نیست و اثرات تولید داده و اطلاعات هواشناسی هر روز بیش از پیش نمایان می شود و اقداماتی که هواشناسی استان تاکنون در این شهرستان انجام داده شایسته تقدیر و قدردانی و برای تکمیل هرچه سریعتر این پروژه قول همکاری به مدیر کل هواشناسی استان را داد.

( روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

زاهدان، بزرگراه خلیج فارس
صندوق پستی: 173-98156
تلفن: 15-05433294814
فاکس: 05433294817
تلفن هواگو: ۱۳۴
پیامک: ۲۰۱۳۴
ایمیل: info@sbmeteo.ir

آمار بازدید سایت
  • 143
  • 100
  • 42
  • 30,874
  • 150,238
  • 203
کلیه امتیاز سایت متعلق به هواشناسی سیستان بلوچستان می‌باشد.
Skip to content