سازمان هواشناسی کشور
اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان
هشدار نارنجی درخصوص تداوم باد و باران در سیستان و بلوچستان

هشدار نارنجی درخصوص تداوم باد و باران در سیستان و بلوچستان

🔸هواشناسی سیستان و بلوچستان با توجه به وزش بادهای شدید در شمال و احتمال طغیان رودخانه های فصلی در جنوب این استان اخطار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرد.

 

🔸پیرو صدور این اخطاریه جوی مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش سرعت باد از روز یکشنبه تا پنجشنبه در منطقه ی سیستان گفت: با توجه به وزش باد شدید در صبح روز دوشنبه و شدت گرفتن مجدد آن از عصر روز سه شنبه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه ها، و احتمال لغو پروازها بر اثر خیزش شدید طوفان وجود دارد.

 

🔸حیدری بابیان اینکه تردد در جاده های شمالی استان در مدت یاد شده خطرناک خواهد بود، افزود: توصیه می شود در این مدت پرواز هواپیماهای سبک در منطقه انجام نشود و کویر نوردی در شمال غرب استان انجام نگیرد.

 

🔶اما این اخطاریه ی نارنجی محدود به شمال سیستان و بلوچستان نیست و مدیر کل هواشناسی این استان درمورد تداوم فعالیت سامانه ی مونسون در جنوب این استان نیز خبر داد.

 

🔸به گفته ی حیدری فعالیت مونسون در گلشن، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، بمپور، دلگان، راسک، سرباز، فنوج، قصرقند، لاشار، نیکشهر، دشتیاری، چابهار، زرآباد و کنارک از عصر امروز شنبه تا اواخر وقت یکشنبه ادامه دار است.

 

🔸وی رگبار باران، رعدوبرق، تگرگ و تندباد لحظه ای را پدیده ی غالب شهرستان های یاد شده به ویژه برای مناطق مرتفع پیش بینی کرد.

🔸حیدری به شهروندان این مناطق توصیه کرد از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کرده، و همچنین از رفتن به دریا پرهیز کنند.

🔸مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در پایان یادآور شد: در این مناطق احتمال جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه های فصلی، سقوط درختان کهنسال، احتمال بروز صاعقه و خسارت بر اثر طوفان لحظه ای وجود دارد.

«روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

زاهدان، بزرگراه خلیج فارس
صندوق پستی: 173-98156
تلفن: 15-05433294814
فاکس: 05433294817
تلفن هواگو: ۱۳۴
پیامک: ۲۰۱۳۴
ایمیل: info@sbmeteo.ir

آمار بازدید سایت
  • 60
  • 342
  • 141
  • 27,730
  • 148,170
  • 203
کلیه امتیاز سایت متعلق به هواشناسی سیستان بلوچستان می‌باشد.
Skip to content