سازمان هواشناسی کشور
اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان
هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و سطح نارنجی دریایی: بارش های رگباری پراکنده و باد شدید و گرودخاک در استان و دریا مواج، احتیاط در ترددهای دریایی

هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و سطح نارنجی دریایی: بارش های رگباری پراکنده و باد شدید و گرودخاک در استان و دریا مواج، احتیاط در ترددهای دریایی

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از بعد ظهر سه شنبه تا آخر وقت پنجشنبه (۱ تا ۳فروردین) رخداد رگبار و رعدوبرق ، تندباد شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش از ظهر سه شنبه تا آخر وقت پنجشنبه (۱ تا ۳ فروردین) وزش با شدید همراه با گردوخاک در شهرستان های زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، دلگان، ایرانشهر، بمپور، دشتیاری، زرآباد، کنارک، چابهار، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز رخ خواهد داد.

🟠 پیش از ظهر چهارشنبه تا آخر وقت پنجشنبه (۲تا۳ فروردین) با صدور هشدار نارنجی، وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر و در برخی مناطق و در روز سه شنبه و چهارشنبه (۱و۲ فروردین) احتمال رخداد رگبار و رعدوبرق در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان پیش بینی می شود.

🟡محسن حیدری در ادامه افزود: اثر مخاطره این پدیده ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آبگرفتگی موقتی معابر، پر آب شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، لغزندگی جاده ها و خیزش گردوخاک و کاهش دید و احتمال خسارت به نهال های غرس شده و اختلال در حمل نقل جاده‌ای و نفوذ غبار به شمال استان خواهد بود.

🟠ایشان اظهار داشتند، برای مناطق ساحلی و دور از ساحل احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و همچنین خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی و خیزش گردوخاک در سواحل دور از انتظار نیست. 🟡محسن حیدری توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری گردد. عدم تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و استفاده از قیم برای کاشت نهال توصیه می شود و در فعالیتهای کوهنوردی احتیاط شود و از محصولات کشاورزی محافظت شود. وی در ادامه توصیه های خود افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی دریایی و مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری شود و در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی احتیاط شود. و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

📣«روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان»📣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

زاهدان، بزرگراه خلیج فارس
صندوق پستی: 173-98156
تلفن: 15-05433294814
فاکس: 05433294817
تلفن هواگو: ۱۳۴
پیامک: ۲۰۱۳۴
ایمیل: info@sbmeteo.ir

آمار بازدید سایت
  • 0
  • 58
  • 16
  • 56,412
  • 138,063
  • 196
کلیه امتیاز سایت متعلق به هواشناسی سیستان بلوچستان می‌باشد.
Skip to content