سازمان هواشناسی کشور
اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان
⚠️صدور دو هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح زرد هواشناسی⚠️

⚠️صدور دو هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح زرد هواشناسی⚠️

🟠 پیش بینی وزش باد شدید در اکثر مناطق سیستان و بلوچستان سبب شده تا اداره کل هواشناسی این استان دو اخطار سطح نارنجی و یک اخطاریه سطح زرد جوی صادر کند.

 

🟠 مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار نارنجی این اداره کل گفت: از ظهر جمعه تا روز شنبه دریای عمان تحت تاثیر وزش باد مواج خواهد بود.

 

🟠 محسن حیدری با اشاره به اینکه وزش باد در سواحل سبب افزایش ارتفاع موج تا دو و نیم متر هم خواهد شد، گفت: سرعت وزش بادی تا بیشینه ۶۵ کیلومتر بر ساعت سبب مواج شدن دریا و یا احتمالا وقوع پدیده گردوخاک در سواحل جنوبی استان خواهد شد.

 

🟠 وی احتمال آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی را دور از انتظار ندانست و ادامه داد: در این مدت از شنا در سواحل پرهیز شود.

 

🟠 به عنوان هشدار دوم نارنجی مدیر کل هواشناسی استان همچنین از پیش بینی وزش باد شدید و خیلی شدید در هفته آینده و از صبح جمعه تا بعداز ظهر روز یکشنبه در زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، زاهدان، ایرانشهر، خاش، زرآباد، فنوج، قصرقند، میرجاوه، نیکشهر، شرق سراوان و غرب کنارک خبر داد. 

 

🟠 حیدری گفت: وزش این باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، احتمال لغو پروازها و اختلال در تردد ریلی و جاده ای خواهد شد.

 

🟠 به پیشنهاد این مقام مسئول  کوهنوردان از صعود به ارتفاعات تفتان و بزمان و کویر نوردی در شمال غرب استان در مدت یاد شده خودداری کنند.

 

🟡 مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین به یک اخطار سطح زرد اشاره کرده و گفت: فردا وزش باد نسبتا شدید تا شدید اکثر مناطق استان رخ میدهد و بهتر است در تردد به شمال استان و همچنین استان های مجاور‌ احتیاط لازم صورت گیرد.

 

🟡 حیدری همچنین از تداوم رشد ابرهای همرفتی و رگبار رعدوبرق خبر داد و گفت: راسک، سرباز، سراوان، سیب سوران، فنوج، قصرقند، لاشار، مهرستان و نیکشهر منطقه فعالیت این سامانه بارشی است. 

 

🟡 وی با توجه به احتمال جاری شدن سیل ها و وقوع صاعقه از شهروندان این مناطق درخواست کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه خودداری کنند.

 

 

«روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

زاهدان، بزرگراه خلیج فارس
صندوق پستی: 173-98156
تلفن: 15-05433294814
فاکس: 05433294817
تلفن هواگو: ۱۳۴
پیامک: ۲۰۱۳۴
ایمیل: info@sbmeteo.ir

آمار بازدید سایت
  • 28
  • 965
  • 367
  • 30,274
  • 149,613
  • 203
کلیه امتیاز سایت متعلق به هواشناسی سیستان بلوچستان می‌باشد.
Skip to content