سازمان هواشناسی کشور
اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان
نشست صمیمی استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه با کارکنان اداره کل هواشناسی استان

نشست صمیمی استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه با کارکنان اداره کل هواشناسی استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل: محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان ضمن خیر مقدم به استاندار سیستان و بلوچستان و معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل روابط عمومی استانداری و  هیئت همراه به گزارش کلی از و‌ضعیت اقلیمی و آب هوای استان و تاریخچه آن پرداخت و افزود: شهرستان دلگان از گرم‌ترین مناطق کشور می باشد و ۱۵۵روز دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کند. همچنین مقدار ساعت آفتابی استان به طور میانگین ۱۰ ساعت در روز می باشد.

ایشان در ادامه گفت: میانگین تعداد روزهای با سرعت باد ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشتر در شمال استان ۱۱۰ روز می باشد که طی سال‌های اخیر به ۲۲۰ روز افزایش یافته است و اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار می دهد، علیرغم این که غالب پدیده های استان خاک دار هستند و باعث خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در استان می شوند. اما کمترین سرعت باد و خنک‌ترین بندر اقیانوسی جنوب کشور در شهرستان چابهار می‌باشد. ضمن اینکه وضعیت جوی استان شرایط را برای استفاده و استحصال انرژی پاک مهیا نموده است.

ایشان در ادامه افزودند: استان با تعداد ۱۲ ایستگاه سینوپتیکی اصلی و تکمیلی، ۱ ایستگاه جو بالا، ۱ ایستگاه بویه دریایی، ۶ایستگاه اقلیم شناسی و ۱۴۱ ایستگاه بارنسنجی کل هوای استان را ۲۴ ساعته پایش می‌‌کند. که به علت پهناور بودن استان نیاز مبرم به گسترش این نوع ایستگاه در استان می‌باشد و نیازمند حمایت بیشتر استانداری در این حوزه می باشد که مهمترین آن تامین بودجه رادار هواشناسی جنوب استان در چابهار به علت استراتژیک بودن این منطقه و خسارات هایی که  هرساله فصل مونسون به بخش های ، کشاورزی و زیر ساخت های استان وارد می کند.

ایشان در ادامه گفت امسال در هفته دولت ۷ ایستگاه هواشناسی و اقلیم شناسی در استان افتتاح شده است.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه ضمن بازدید از اداره کل و تشکر از مجموعه هواشناسی به اهمیت داده ای هواشناسی و مخاطرات جوی برای بخش کشاورزی، صنعت، راه، ساختمان سازی و همچنین با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای نوروزی به استان پرداختند و از اطلاع رسانی به موقع هشدارهای اداره کل هواشناسی تشکر کردند و توصیه به مدیریت جهادی برای افزایش تعداد ایستگاهی هواشناسی در استان شدند و درخواست داشتند که با پارک علمی فناوری ارتباط مستقیمی برقرار شود تا بتوان کمبود و نیاز به اداوات هواشناسی که کاملا برای کشور ارز بر می باشد را در این بخش تامین نمود.

ایشان در ادامه ضمن تقدیر از دغدغه مدیر کل هواشناسی استان قول مساعد برای تامین بودجه رادار هواشناسی را داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

زاهدان، بزرگراه خلیج فارس
صندوق پستی: 173-98156
تلفن: 15-05433294814
فاکس: 05433294817
تلفن هواگو: ۱۳۴
پیامک: ۲۰۱۳۴
ایمیل: info@sbmeteo.ir

آمار بازدید سایت
  • 79
  • 1,566
  • 593
  • 25,657
  • 146,196
  • 203
کلیه امتیاز سایت متعلق به هواشناسی سیستان بلوچستان می‌باشد.
Skip to content