سازمان هواشناسی کشور
اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان
رادار هواشناسی یکی از نیازهای جنوب شرق کشور است

رادار هواشناسی یکی از نیازهای جنوب شرق کشور است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت نصب حداقل ۲ رادار هواشناسی با اولویت جنوب استان به علت فصل مونسون و بارندگی‌های شدید در این منطقه و رادار هواشناسی شمال استان با هدف پایش بادها و طوفان های۱۲۰ روزه ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری در نشست با مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان که در استانداری برگزار شد اظهار کرد : سیلاب‌های جنوب استان سبب شد رکورد ارتفاع بارش از ۲۱ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی از بدو تاسیس شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه این بارش‌ها در مدت زمان کوتاه و حجم زیاد و به صورت رگباری صورت گرفته است تصریح کرد: به عنوان مثال در مدت زمان سه ساعت در ایستگاه هواشناسی چابهار ۷۴ میلی‌متر باران گزارش شد که به علت جذب کم خاک و ایجاد روان آب شاهد خسارت گسترده در منطقه بودیم.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: شایعات در مورد بارورسازی ابرها و در نتیجه بارش‌های سنگین اخیر در مناطق جنوبی استان صحت ندارد و به گفته کارشناسان دلیل اصلی این بارش‌ها تغییر اقلیم است.

حیدری خاطرنشان کرد: اهمیت نصب حداقل ۲ رادار هواشناسی با اولویت جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل فصل مونسون و بارندگی‌های شدید در این منطقه و رادار هواشناسی شمال استان با هدف پایش بادها و طوفان‌های ۱۲۰ روزه ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از صدور به موقع هشدارهای هواشناسی توسط این اداره کل در سیلاب‌های اخیر بیان کرد: نتیجه این آماده باش‌ها کاهش چشم گیر تلفات جانی و مالی بوده است.

مجید محبی افزود: اهمیت نصب و راه‌اندازی رادار هواشناسی برای سیستان و بلوچستان به خصوص مناطق جنوبی به علت فعالیت سامانه مونسون و بارش‌های سهمگین و جلوگیری از خسارت مال و جان برای مردم منطقه بسیار ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

زاهدان، بزرگراه خلیج فارس
صندوق پستی: 173-98156
تلفن: 15-05433294814
فاکس: 05433294817
تلفن هواگو: ۱۳۴
پیامک: ۲۰۱۳۴
ایمیل: info@sbmeteo.ir

آمار بازدید سایت
  • 54
  • 41
  • 27
  • 19,280
  • 153,700
  • 207
کلیه امتیاز سایت متعلق به هواشناسی سیستان بلوچستان می‌باشد.
Skip to content