سازمان هواشناسی کشور
اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان
هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی و سطح زرد دریایی: وزش باد شدید در استان و دریا مواج می باشد.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی و سطح زرد دریایی: وزش باد شدید در استان و دریا مواج می باشد.

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت:

از ظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه (۱۹ الی ۲۰ بهمن) شاهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت غرب تا جنوب غرب خواهیم بود، که زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان، سیب سوران، گلشن، مهرستان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزش باد در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود و باعث نفوذ گردوغبار به شمال استان و کاهش کیفیت هوا و اختلال در حمل و نقل خواهد شد و احتمال خسارت به گلخانه ها وجود دارد، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و سقوط تابلو های تبلیغاتی در سطح شهر دور از انتظار نیست. همچنین در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان، پیش از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه (۲۰الی۲۱بهمن) با ورزش باد شدید با جهت غربی با سرعت (حدود ۴۰تا۶۰کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین ۱.۵ تا ۲متر و در مناطق فراساحل انتظار می رود ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متری خواهد رسید، که باعث اختلال در فعالیت های دریایی می شود.

محسن حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری پرهیز شود و هنگام وزش باد از کار در ارتفاع و از عبور و مرور و پارک خودروها در کنار ساختمان های در حال ساخت و قدیمی خودداری شود توقف در فعالیت های کویر نوردی و و کوه نوردی به ویژه در منطقه تفتان و محافظت از گلخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

ایشان برای مناطق ساحلی توصیه کرد: خودداری از شنا در سواحل و تفریحات دریایی و محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی کوچک، برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم انجام شود.

«روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

زاهدان، بزرگراه خلیج فارس
صندوق پستی: 173-98156
تلفن: 15-05433294814
فاکس: 05433294817
تلفن هواگو: ۱۳۴
پیامک: ۲۰۱۳۴
ایمیل: info@sbmeteo.ir

آمار بازدید سایت
  • 196
  • 52
  • 28
  • 29,361
  • 149,274
  • 203
کلیه امتیاز سایت متعلق به هواشناسی سیستان بلوچستان می‌باشد.
Skip to content